2012. április 27., péntek

Könnyű leveles krumplis pogácsa



Hatalmas sikerélményen vagyok túl. Életem első igazi kelt, leveles krumplis pogácsáján, ami rögtön tökéletes lett. Hatalmas lelkesedés fogadta minden oldalról és estére már egy darab sem maradt a lencseleves mellé készített két tepsi pogácsából. Pedig nem mertem egy kiló lisztből csinálni, de nyugodtan készíthettem volna akkora adagot. Legkésőbb reggelire az is eltűnt volna.

A recept a Nagyi sütije című szakácskönyvből való, amit még páromtól kaptam. Mit mondjak hasznos ajándéknak bizonyult. Nagyon szép képekkel és egyszerű, nagyon finom receptekkel van tele.

Csak egy pici változtatást ejtettem az elfelezett adag recepten. Úgy írom le, ahogy készítettem, hiszen tényleg tökéletes lett.


 Hozzávalók:

fél kocka élesztő - másfél dl langyos tejben felfuttatva
másfél dl olaj (nálam földimogyoró)
egy csipet kristálycukor
500 g liszt - Ebből 100 g rétesliszt és 50 g teljes kiőrlésű tönköly
300 g összetört főtt krumpli
2 kávéskanál só

hajtogatáshoz kevés zsiradék
kenéshez 1 tojás

A fenti sorrendben a hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe öntöm és dagasztó programon megdagasztatom vele a tésztát. Ha a tészta egy része az edény falára tapadna, nyomkodjuk lejjebb, hogy a gép jól össze tudja dolgozni. Hagyjuk a tésztát a gépben duplájára kelni.

Enyhén lisztezett felületen egy centis téglalappá nyújtjuk a tésztát, majd vékonyan megkenjük olvasztott de nem forró zsíradékkal. A recept margarint írt, én házi kacsazsírt használtam. Feltekerjük, mint a bejglit, letakarjuk egy tiszta konyharuhával és hagyjuk pihenni kb. 10 percet. Ezután kinyújtjuk és megismételjük a műveletet. Megint állni hagyjuk. Harmadszorra is elvégezzük a nyújtást, tekerést és pihentetést. Ezután kb. másfél centi vastagra nyújtjuk berácsozzuk a tetejét pizzavágóval, kiszaggatjuk, lekenjük egy tojással és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoljuk.

Hideg sütőben kezdjük sütni, és kétsztáz fokra állítva addig sütjük, amíg szép piros nem lesz a pogácsák teteje és alja. Ne süssük túl, pont így lesz finom, ha az oldala még szép fehér.


16 megjegyzés:

  1. Hiszed vagy sem, tegnap épp krumplis pogiról álmodoztam. Ha rákerül a sor, tudom kinél kutakodjak))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az jó, bezzeg én a közelgő vizsgámról álmodok :D Na mindegy legalább élőben pihenésképp sütögetek. Ezt a receptet ajánlom az biztos!

      Törlés
    2. Akarom kérdezni, egyáltalán nem kell a tésztájába tojás?

      Törlés
    3. Nem, csak a kenéshez (mármint a tetejére, hogy szép piros legyen), bocsi ha nem voltam egyértelmű.

      Törlés
    4. Csak azért kérdeztem rá, mert még nem láttam pogit tojás nélkül. Nálam volt már úgy, hogy kihagytam alapanyagot a leírásnál, és gondoltam hátha véletlen te is..))

      Törlés
  2. Na, már nagyon vártam ám a beígért "csodapogit"! :D Mit mondjak? Tényleg csodapogik lettek!! :) Látszik rajta, hogy jó puha.
    Rég sütöttem már pogácsát (talán 2-3 hete), úgyhogy ezekből most nagyon bírnék falatozni! Tudom, tudom, hűlt helyük van már... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Ma megint megkaptam hogy süssek, de nincs élesztőm, úgyhogy inkább rakott krumpli készült a kifőzött krumplikból.
      Tényleg jó puha volt. Tetszik a csodapogi elnevezés :)

      Törlés
  3. Remekmű, és elsőre!!!! Én is 1 kg lisztből sütök mindig pogácsákat, szépek lettek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! A kenyérsütőgép azért sokat segített :D Legközelebb (pláne ha lesz hozzá minden, mert nem én vagyok a bevásárlós általában) én is egy kilóból fogok sütni.

      Törlés
  4. Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  5. De jó lett, gratulálok:) Nagyon ügyes vagy, nekem a kruplis leveles a kedvencem minden pogi közül.De finom lehet mogyoróolajjal, van is otthon, legközelebb én is megbolondítom vele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Mostmár nálunk is ez lett a kedvenc. Eddig a pici túrós pogácsákat favorizáltam, márcsak azért is, mert azok fél óra alatt kész vannak. De tény, hogy ez klasszisokkal finomabb és sokkal egyszerűbb elkészíteni, mint gondoltam. A mogyoróolaj igazából nem ad extra ízt, csak azon kívül csak olívám volt és azt nem akartam beletenni :D

      Törlés
  6. Szerintem vmi folyadék hiányzik a hozzávalókból, mert így biztosan nem áll össze...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves névntelen! Lehet nem vetted észre, de az élesztőnél szerepel, hogy másfél deci tejben kell felfuttatni, az értelemszerűen belekerül a tésztába. És azóta már kétszer sütöttem mindkétszer gyönyörűen összeállt. :) Persze függhet a liszttől, szóval ha kell még neked hozzá, picit tegyél bele nyugodtan a tejből vagy az olajból. Nekem nem kellett.

      Törlés
  7. A képek magukért beszélnek! Csodaszépek! Máris mentettem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Örülök, hogy Neked is tetszik!

      Törlés