2012. május 21., hétfő

Gesztenyetorta egészségesen és zsúrtorta méretben, valamint egy díj


Sem a fotók sem a torta díszítése nem nevezhetők éppen díjnyertes alkotásoknak, nagy-nagy vizsgaanyag fejbeverése közepette készült ugyanis, az íze viszont... zseniális. Nagyon gesztenyés, nem túl édes, finom krémes sütemény.

Kevés emberre és (mint fő szempont) rövid idő alatt készült, azért is lett ilyen picike. Mindenkinek ajánlom egyébként a mini tortaformát, aki gyakran süt, mert jól lehet kísérletezni benne és bizony néha előfordul, hogy nem tud összeülni egy nagy család.

Van már egy gesztenyetorta recept a blogon, egy régebbi jól bevált, sokszor sütött recept. Az is nagyon finom, ez azonban gyorsabban elkészül, ráadásul egészségesebb, hiszen sem pudingpor sem margarin nincsen benne.



Hozzávalók:

A kakaós piskótához - 16 cm-es tortaformához (8 szelet)

3 tojás szétválasztva
2 evőkanál liszt
1 evőkanál keserű kakaópor
3 evőkanál nyírfacukor
1 csipet só


A gesztenyekrémhez

1 db fagyasztott natúr gesztenyemassza (felengedve)
kis doboz mascarpone (250 g)
1 evőkanál rum
2 bourbon vaníliás cukor
2 evőkanál nyírfacukor


Csokimáz a díszítéshez

fél tábla fekete csokoládé (nálam boci) és egy teáskanál vaj

Először a piskótát készítsük el. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. Szétválasztjuk a tojásokat. A fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük,majd hozzáadjuk kanalanként a cukrot. A tojássárgákat egyesével óvatosan egy fakanál segítségével adjuk a masszához, majd a lisztet és a kakaóport több részletben beleszitáljuk.

A tortaformát kivajazzuk, beleöntjük a tésztát és betoljuk a sütőbe, tűpróbáig sütjük. Amig hűl, a krém hozzávalóit egyszerűen összekeverjük.

Kettévágjuk a piskótát és betöltjük, majd kívül is bevonjuk a krémmel. A tetejét olvasztott csokival vonjuk be, ha ráérünk, felvert habtejszínnel díszíthetjük.





És akkor a díjam:


Éva, a Takarékos konyha blog írója ajándékozott meg vele, köszönöm szépen! Továbbadnám:  Eminek

Hmm... Tell me about yourself award szabályai szerint jó pár (szám szerint 7) dolgot el kéne árulnom magamról. Nézzük:

Imádok utazni, kedvenc célpontom Olaszország, de legutóbb Ausztriában és Németországban voltam. Végre lesz időm írni egy kis útibeszámolót is a blogra (ha nem untatlak vele titeket, rendszeresen írnék valami szösszenetet az utazásaimról is, persze gasztronómiával egybekötve), ugyanis ma sikeresen levizsgáztam és magam mögött tudhatom végre a tanulmányaimat. A sütögetés és utazás mellett nagyon szeretek fotózné, sétálni és olvasni. Persze nem tananyagot, abból egy jó időre elegem van. Ez még lehet nincs hét dolog, de szerintem ennyi elég lesz belőlem.


14 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm a díjat, igazán megtisztelsz vele, gondoskodok is rögtön róla!
    Nagyon jó a mini-tortaforma, mert én imádok sütni, desszerteket készíteni, de sajnos csak ketten vagyunk hozzá (és a párom sem a legnagyobb édesség rajongó), ezért hiába készjtek nagyot... Legfennebb nekem kell addig rájárnom, amíg el nem fogy:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, jó helyre került ;) Ugye, szerintem is jó a mini tortaforma :)

      Törlés
  2. Nagyon jó kis recept, szeretem a gesztenyét, csak sajnos itt azt sem lehet kapni. Szülinap vol? Mert akkor nagyon boldog szülinapot az ünnepeltnek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, köszönjük, az enyém is megvolt közben de majd csak pénteken ünneplünk. Végre ráérek :D

      Törlés
  3. Nagyon szuper recept, és gratulálok a vizsgához, már én is alig várom, hogy a végére érjek...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Menni fog neked is, és hamarabb vége mint az ember gondolná :D

      Törlés
  4. Nekem nagyon tetszik a tortád (nem csak az illendőség miatt írom). Csupa jó dolgok vannak benne... nyami-nyami.
    A mini tortaforma tényleg jó ötlet, főleg a kísérletezgetéshez.

    Gratulálok a vizsgáidhoz, ügyes vagy! Tudom, milyen megkönnyebbülés túl lenni egy államvizsgán... :)

    Engem nagyon is érdekelnek az útbeszámolóid, szívesen olvasgatnám már őket. ;-)
    Egyébként picit emlékeztetsz a legjobb barátnőmre, amikor itt járok nálad... Ő is Olaszország rajongó (főleg Róma), és a szavai is, a stílusa annyira olyan, mint a Tied. (Lehet, azért írok neked néha annyira közvetlenül, mert olyan, mintha a barátnőmmel társalognék :) - remélem nem haragszol meg ezért!?)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen! Dehogy haragszom, nagyon büszke vagyok rá :) Róma az Örök Város. Sajnos csak nagyon kevés időt töltöttem ott, de olyan volt, mintha hazatértem volna :) Egyébként bennünk is sok közös van még a keresztmamám is ózdi, egyszer azt hiszem olvastam Nálad, hogy a Tied is :D Kicsi a világ

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jól emlékeztél, Keresztanyám ózdi. Szoktál Keresztanyádéknál járni Ózdon? (hülye kérdés, igaz:)) Mi elég gyakran megyünk Ózdra (pedig nincs túl közel hozzánk), és nagyon szeretek ott lenni. Valószínű azért, mert gyerekkoromban elég sokat nyaraltam náluk, és így felnőtt fejjel, amikor Ózdon járok, megrohamoznak a gyerekkori emlékek. :)

      Törlés
    2. Sajnos már nemigen járunk arra :( Pedig régen szoktunk. Most inkább ő jön le hozzánk. Legközelebb épp az avatásomra. (360 Km,sajna nem kis táv)

      Törlés
  6. Nagyon finom lehet, az egyik kedvencem a gesztenye, de még sosem sütöttem tortát, nem is tudom miért ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem próbáld ki, tényleg nagyon fincsi :) Pedig úgy született, hogy csak körülnéztem, mi van otthon

      Törlés