2012. június 11., hétfő

Cukkinis - paradicsomos spagetti


Nagyon szeretem a zöldséges tésztákat. Könnyen emészthető, vitamindús ebédet lehet gyorsan az asztalre tenni a különböző változataikkal. Mivel volt jó pár cukkini a hűtőben és nem volt kedvem rántani, egyértelmű volt, hogy spaghettit készítek belőle. Valami egyszerű, olaszos ízvilágra vágytam.


Hozzávalók:

2 közepes cukkini
1 répa
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
100 g apróra vágott (kolozsvári) szalonna
bazsalikom
petrezselyem
oregano
bors
1 hámozott paradicsom konzerv 
2-3 evőkanál tejszín (szelidít kicsit az erőteljes paradicsom ízen)

A cukkiniket meghámozzuk a nagylukó reszelőn lereszeljük. Besózzuk és hagyjuk levet ereszteni. A hagymát, a fokhagymát és a répát megpucoljuk és apróra vágjuk. A szalonnát szintén kis kockákra vágjuk.

Egy nagy serpenyőben kevés olajat hevítünk. A hagymát a fokhagymát a répát és a szalonnát enyhén megpirítjuk. A cukkinit kinyomkodjuk és lecsepegtetjük. Hozzáadjuk a serpenyő tartalmához.

Egy nagy lábasban felteszünk vizet forrni .

Amikor átpárolódott a zöldség megfűszerezzük és hozzáadjuk a konzerv hámozott paradicsomot. Ha a paradicsom egészben van a konzervben, akkor előtte ezt is felszeleteljük. Hagyjuk, hogy felforrjon a ragu, majd elkeverünk benne néhány evőkanál főzőtejszínt.

Takaréklángon melegen tartjuk a szószt és megfőzzük a spagetti tésztát al dante-ra. Leszűrjük, alaposan összekeverjük a cukkinis-paradicsomos raguval és forrón tálaljuk. Jól illik hozzá egy kis reszelt sajt.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet! Régebben nem voltam oda ezekért a különböző zöldséges tésztákért, csak a hagyományos tésztákat ettem. Mostanában viszont annyira kívánom szinte, mint most ahogy ránéztem megtudnám enni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Tényleg finom volt. Érdekes pár éve még én sem szívesen ettem mást csak a klasszikusokat. Most viszont szeretek kísérletezni mindenfélével.

      Törlés
  2. Irtó guszta! Nagyon tetszik, nekem is jöhetne ebédre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike! :) Gyorsan megvan, ha vannak otthon hozzávalóid, szerintem bátran kipróbálhatod.

      Törlés
  3. Nem mintha én nem szeretném, de a férjem odalenne ezért a spagettiért (imádja mindenféle változatban:)). Klassz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó neked! könnyű a férjed fogára valót főzni. Bezzeg az én pasim meg nem enné... Túl sok benne a zöldség.

      Törlés