2012. június 9., szombat

Epres lepény




Nagyon gusztusos ribizlis lepény receptet találtam a Lacitrom konyhán és tudtam, hogy annak ellenére hogy nincs ribizlim meg kell sütnöm. Epret tettem bele és a töltelék többi részét is kicsit megvariáltam. Az eredeti pizzatepsiben sült, amivel legnagyobb bánatomra nem rendelkezem, így piteformában készítettem.

Íme a gyümölcsös lepény tésztájának receptje a Lacitrom konyháról:

100 g rétesliszt
150 g finomliszt
125 ml tej
20 g élesztő
30 g cukor
1 tojás
25 g puha vaj
1 csipet só

A langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt egy kávéskanál cukorral és két evőkanál liszttel. Lefedve negyed órát pihentetjük. (Az eredeti változat fél óra pihenőidőt kíván, de nekem ennyi idő is elég volt, ezalatt pucoltam meg és szeltem fel az epret.) Ezután a többi hozzávalóval együtt sima tésztát dagasztunk. A puha vajat csak a dolgozzuk bele. (Én a dagasztás műveletét a kenyérsütő gépre bíztam.) A tésztát lefedve (vagy a kenyérsütő gépben) duplájára kelesztetjük.

A piteformát alaposan kivajazzuk. A tésztát kerekre nyújtjuk akkorára, hogy a széle túllógjon a formán, tehát pereme is legyen a süteménynek, majd a formába igazítjük. Ráhelyezzük a gyümölcsöket, majd ráöntjük a krémet. 180 fokra előmelegített sütőben fél óra alatt megsült (az eredeti recept 40 percet ír). Akkor van kész, ha a tészta megpirult, a krém pedig már nem folyik, de még remegős.


Az epres - krémes rátét receptje:

2 tojás
1,5 dl tej
0,5 dl sűrű tojáslikőr (lehet a tej és a tojáslikőr helyett két dl tejszín, csak most nem volt otthon)
1 evőkanál (nád)cukor
1 evőkanál vaníliás porcukor
kevés őrölt szerecsendió (fél kávéskanál)
eper kb. 300 g (természetesen más gyümölccsel is finom)

Egy kisebb tálba ütjük a tojásokat. Kézi habverővel kicsit felverjük. Hozzáöntjük a tejet és a tojáslikőrt, vagy a tejszínt és alaposan elkverjük. Belekeverjük a cukrokat és a szerecsendiót és már kész is.


Bevallom történt egy kis baleset a sütés közben. A krém egy része kifolyt, mert nagyon nagyra nőtt a tészta, így legközelebb kétharmadára csökkentem az adagot, vagy nagyobb tepsibe teszem.

8 megjegyzés:

  1. Ó, ez nagyon klassz! ...és képzeld, még pizzasütő formám is van! Ez aztán a nekem való recept, igaz? Köszi!

    (különben az utolsó fotón különösen guszta:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)Én is mindig akartam pizzasütő formát, de valahogy sose jött össze. Kíváncsi vagyok nektek hogy ízlik majd. Én épp most ettem az utolsó szeletet.

      Törlés
  2. Gyönyörűséges:)Ettem párszor cserersznyés focaccia-t ahhoz hasonlít nagyon, az is fincsi. De ezen az extra krém nagyon tetszik, imádom az ilyen sütiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A gyümölcsös focaccia-t is mindig ki akartam próbálni, mert a sós változatokat nagyon szeretem.

      Törlés
  3. Ez igazán nagyszerű! Kelt tésztából még nem készítettem soha gyümölcsös pitét :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Wanna! Eddig én se, de ezentúl fogok, mert nekem nagyon ízlett. De majd sós változatban is letesztelem ezt a tésztát.

      Törlés
  4. Hú Orsim, látom, megint alkottál:))HOgy van időd erre?????Istenien néz ki:)))Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod engem még nem hívtak interjúkra ;) Köszi! A tőled kapott eperből készült.

      Törlés