2013. március 1., péntek

Zöldséges Lasagne


Imádom a Lasagne tésztát, annyira sokoldalú. A klasszikus bolognai változat ugyan nálunk verhetetlen, de nagyon szeretem a különféle zöldségekkel töltöttet is, ráadásul ezek gyorsabban el is készülnek húsos társaiknál. Most gombás - kukoricás - hagymás készült. Cukorborsót is raktam volna bele eredetileg, de hiába kerestem a fagyasztónkban nem került elő.
 


Hozzávalók:

Fél doboz Lasagne tészta (9 db hosszú spenótos tésztalapot használtam)
A 500 g gomba
1 fej lilahagyma
1 sonkahagyma (vagy amilyen van otthon)
2 marék kukorica (nálam fagyasztott de akár konzerv is lehet)
2 gerezd fokhagyma
3 dl passata di pomodoro, (vagy hámozott paradicsom apróra vágva)
kevés olívalolaj
0,5 dl vörösbor
(ha nem vagyunk vegák, szerintem jó tesz íz íznek 100 g bacon is)
só, bors, friss bazsalikom és petrezselyem, oregano ízlés szerint

A besamell mártáshoz:
40 g vaj
30 g liszt
3 dl tej
fehérbors
szerecsendió - ízlés szerint

Mozarella sajt a tetejére. Ha van otthon a belsejébe is mehet bármilyen sajt. Én egy kis füstölttel bolondítottam meg a rétegek között.


A hagymákat, a fokhagymákat és ha nem vagyunk vegák, bacon szalonnát is aprítsunk mellé. Ezt a keveréket kevés olajon üvegesre párolkuk, majd hozzáadjuk a gombát és alaposan megpirítjuk. Tehetünk bele még kukoricát, zöldborsót, vagy gyakorlatilag bármilyen más zöldséget. 

Fűszerezzük és felöntjük a vörösborral, valamint a paradicsommal.

Amíg fő elkészítjük a besamelt. A vajat egy kis lábasban felolvasztjuk enyhén megpirítjuk a lisztet. Megszórjuk fehérborssal és szerecsendióval. Levesszük a tűzről és apránként felöntjük tejjel, csomómentesre. Visszatesszük a tűzhelyre és állandó kevergetés mellett addig forraljuk, amíg besűrűsödik.

Ha ezzel is megvagyunk alaposan kivajazunk egy hőálló tálat, belefektetünk egy réteg lasagne tésztát, megöntözzük a paradicsomos-zöldséges raguval, majd egy réteg besamellel és még sajtot is szórhatunk rá. Így folytatjuk a rétegezést, egészen a legfelső rétegig, mert arra már csak besamell és sajt kerüljön.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt készre sül. Én félidőig alufólia, vagy fedő alatt szoktam sütni, hogy ne égjen meg a mozzarella a tetején.

5 megjegyzés:

  1. De rég nem készítettem:) S zöldséggel még soha, de nagyon jól néz ki nálad, szívesen megkóstólnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem próbáld ki zöldséggel is, mert nagyon finom :)

      Törlés
  2. Nálunk is nagy sláger a zöldséges lasagne, brokkolival és gombával szoktam készíteni, kukoricával még nem próbáltam, fincsi lehet !

    VálaszTörlés
  3. Én is imádom a lasagne-t, ideje is lenne már készíteni, régi volt nálunk...
    Olyan ritkán jössz mostanság a bejegyzésekkel, kár. (na, nem mintha én olyan sok bejegyzést tennék a blogomra mostanában, szóval megértelek:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mea culpa. Mostanában nagyon zajlik az élet és kevesebb időm van főzni. Ha mégis odajutok akkor meg az készül, ami már fennt van, de igyekszem sűrűbbé tenni. Nyáron garantáltan több gyakrabban frissítek majd :)

      Törlés