2013. június 4., kedd

Bundáskenyér, sütőben sütve



Már régóta terveztem, hogy sütőben fogok bundás kenyeret készíteni, mert nem igazán szeretek olajban sütni, és akkor még finoman fogalmaztam. Gabriella konyhájában készült éppen ilyen finomság nemrég, gondoltam vacsorára pont jó lesz. Igazam volt. Nekem ugyan az olajban sült végeredmény talán egy kicsit jobban ízlik, de ez is nagyon finom és valamivel egészségesebb is.


Hozzávalók:

1 alaposan kivajazott tepsi
4 egész tojás
2 evőkanál tejföl
7 -8 kis szelet kenyér
só, bors, snidling
reszelt sajt ízlés szerint

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A tepsinket, vagy jénainkat kivajazzuk. Belefektetünk annyi szelet kenyeret, amennyi belefér. A tojásokat felverjük, megfűszerezzük, elkeverünk benne némi tejfölt, majd ezzel a masszával jól meglocsoljuk a kenyérszeleteket. Reszelt sajttal tesszük tökéletessé a tetejét. 15-20 perc alatt szép pirosra sütjük.


Köszönöm Gabi az utolsó lökést! Kiváló vacsora lett belőle.

9 megjegyzés:

  1. Imádom a bundáskenyeret, de amióta diétázom nem nagyon eszem kenyeret, talán egy hónapban egyszer:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem semmi vagy. Én is próbálom rávenni magam néha a fogyókúrára de nagyon nehéz. Különösen, hogy mindenki rendesen eszik körülöttem.

      Törlés
    2. Jajj de örülök ennek a receptnek, mivel epe mütéten vagyok tul, igaz már eltelt egy fél év, de még mindig óvatos vagyok a zsiradékkal, de igy szerintem meg ehetem, köszönöm!!

      Törlés
  2. Nagyon ritkán készítek, de már régen sütőben, amit csak lehet nem sütök olajban. De az az igazság, az olajban sült finomabb, de azért el szokott fogyni így is:)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy kipróbáltad így. Én amióta egyszer kipróbáltam, azóta csak így sütök otthon b.kenyeret, Nekünk nagyon ízlik - a kisfiam egyenesen rajong érte, ez a kedvenc reggelije. :) Anyukám még mindig bő olajban süti a tűzhelyen, az is nagyon fincsi, de nekem csak egy icipicivel jobb, mint a sütős változat. Persze én jó szaftosan szoktam készíteni a sütőben, és úgy valami isteni. Szerintem legközelebb Te is készítsd több tejföllel... szaftosabb, finomabb lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jó tanácsot. Szerintem legközelebb esetleg egy kis tejszínt teszek bele, mert ritkán van itthon tejföl.

      Törlés
  4. De szuper, pont tegnap készült nálunk vacsira bundás kenyér, csak az olajban sült változat, ez volt a vacsikívánság :) a fő bajom vele az, hogy este sütve még nagyon kiszellőztetni se tudom a lakást. (jó, meg egészségtelen is, de gyerekkorom óta így szeretem). Szóval biztos ki fogom próbálni, köszönjük a posztot! ;-)

    VálaszTörlés