2013. július 22., hétfő

Egy laktató nyári saláta



Ismét egy könnyű (a tojásfőzést leszámítva) öt perces ebéd következik csak úgy női szemmel. Párom elvből nem eszik salátát sajnos, de nekem nagyon jól esett a negyven fokos irodámban és a tenger mellől visszatérve segített akklimatizálódni. Nagyon egyszerű, ezt készítettem tegnap este mai ebédnek és a megmaradt zöldségekből kis módosítással ilyet viszek holnapra is. Korlátlanul variálható, szerintem nem lehet megunni.


Hozzávalók:

paradicsom
fejes saláta
kukorica
hagyma
főtt tojás
vékonyra szelt füstölt sonka
joghurt, olívaolaj, citromlé
só, bors

A hozzávalókhoz azért nem írtam mennyiségeket, mert egy személyre készült, így mindenből minimális mennyiség van benne, egyébként is ízlés dolga, ki mit szereti, hogy domináljon. A tojást keményre főzzük, ezalatt megmossuk a zöldségeket és minden hozzávalót felaprítunk. Majd a tojást is lepucoljuk és szeletekre vágjuk. Összeforgatjuk az egészet és dresszing gyanánt kevés natúr joghurtot, olívaolajat és citromlevet locsolunk rá. Sózzuk, borsozzuk és friss ropogós zsemlével jó ízűen elfogyasztjuk.

(A holnapi verzióm annyiban lesz más, hogy sült szalonna darabkákkal koronázom meg sonka helyett.)

3 megjegyzés:

  1. Ó hogy ez mennyire guszta! Nem tudnám én sem megunni az ilyen finomságot, de férjuramnak biztos külön kellene főznöm mert ő sem eszik salátát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiába a férfiemberek már csak ilyenek :) Örülök, hogy neked is tetszik. A másnapi is finom volt.

      Törlés
  2. De szép színes, nagyon tudnám szeretni - most rögtön! :P

    VálaszTörlés