2013. december 3., kedd

Spenótos - ricottás pite


Érdekes, hogy változik az ember ízlése. Valamikor gyerekként, vagy kamaszként meg nem ettem volna a spenótot semmi pénzért. Most ellenben kifejezetten szeretem és rájöttem, hogy nemcsak egészséges, de nagyon finom is. Különösen ricottával, illetve túróval alkot verhetetlen párost. Ez a pite igazán egyszerű és szerintem mutatós is. Aki egy egyszerű de különleges vacsorában gondolkodik, szerintem bátran próbálja ki ezt a receptet. Nálunk már többször készült.


Hozzávalók a pitetésztához: (ha a sok tésztát szeretjük, akkor duplázzunk, ha rácsozni szeretnénk a pite tetejét, akkor pedig másfeles adagot készítsünk, összesen egy tojással és egy tojás sárgájával)
250 g liszt
2 evőkanál hideg víz
1 kávéskanál só
1 tojás
125 g hideg vaj

Hozzávalók a spenótos-"túrós" töltelékhez:
300 g mirelit spenót
500 g ricotta (vagy túró, vagy cottage cheese)
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma

bors
esetleg zöldfűszerek ízlés szerint
1 tojás
ha túl száraz a töltelék, akkor pár evőkanál tejszín
kevés reszelt sajt


A hideg vajat elmorzsoljuk a liszttel, beleütjük a tojást, megsózzuk és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Ha nem állna össze kis hideg vizet adunk még hozzá. Gombóccá gömbölyítjük a pitetésztánkat és fél órára hidegre tesszük. 

A spenótot kiolvasztjuk és alaposan lecsöpögtetjük. A hagymát és a fokhagymát felaprítjuk és kevés olívaolajon a spenóttal együtt megpároljuk. Sózzuk, borsozzuk. A túrót, illetve a ricottát áttörjük és a spenótos masszába forgatjuk.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A piteformát kivajazzuk és belelapogatjuk a tészta nagy részét. Egy kisebb darabkát félreteszünk a díszítéshez. Megszurkáljuk a tésztánkat és elősütjük kb. 10 percet. Ezalatt a töltelékünkbe belekeverjük a tojást és a tejszínt is. Ha az elősütéssel megvagyunk, megtöltjük a piténket, megszórjuk reszelt sajttal, és tetszőleges formákkal díszítjük a tetejét  maradék tésztából. Visszatoljuk a sütőbe és készre sütjük még kb. 35-40 perc alatt.



3 megjegyzés:

  1. Nekem a kedvencem a spenót, már kiskoromban is az volt:) Nagyon jó lett a pite, nálunk minden héten van, igyekszem variálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te biztos egészséges gyerek voltál :) Örülök, hogy neked is tetszik, imádom a pitéket.

      Törlés
  2. Hmmm... finomságos nagyon. Én is pont így vagyok vele - gyerekkoromban meg nem ettem volna. :))

    VálaszTörlés